Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, cu sediul în Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20, județul Bistrița-Năsăud, cu respectarea prevederilor:
- Hotărârii Guvernului nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Art.VII, alin. (3), lit. a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare;
- organizează concurs în data de 14.05.2025 -proba scrisă, pentru ocuparea a 4 posturi contractuale de execuție vacante astfel:
- Asistent social, S, grad profesional debutant – 1 post cu normă întreagă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilități Năsăud.
- Psiholog, S, grad profesional practicant – 1 post cu normă întreagă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Primire în Regim de Urgenţă pentru Copilul Abuzat, Neglijat, Exploatat și Telefonul Copilului Năsăud din cadrul Centrului pentru Protecţia Copilului Bistrița.
- Asistent social, S, grad profesional debutant – 1 post cu normă întreagă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Primire în Regim de Urgenţă pentru Copilul Abuzat, Neglijat, Exploatat și Telefonul Copilului Năsăud din cadrul Centrului pentru Protecţia Copilului Bistrița.
- Spălătoreasă – 1 post cu normă întreagă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Compartimentului Administrativ Copii-Bistrița, structură subordonată Serviciului Achiziții Publice, Contractare Servicii Sociale, Administrativ, Patrimoniu, Tehnic.
Candidații trebuie să îndeplinească Condițiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1336/2022 și ale art. 542, alin. (1) și alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr.53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art.1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art.35 alin. (1) lit. h).
- Pentru postul de asistent social, S, grad profesional debutant în cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilități Năsăud:
–studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniulasistenţă socială, specializarea asistenţă socială;
– aviz de liberă practică eliberat de Colegiul Asistenților Sociali din România, cu treapta de competență profesională asistent social debutant, adeverință înlocuitoare în cazul înscrierii recente sau o declarație scrisă pe propria răspundere ca în termen de 30 de zile de la angajare se va înscrie în structura profesională;
– nu se solicită vechime în specialitatea studiilor.
- Pentru postul de psiholog, S, grad profesional practicant în cadrul Centrului de Primire în Regim de Urgenţă pentru Copilul Abuzat, Neglijat, Exploatat și Telefonul Copilului Năsăud:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul psihologie, specializarea psihologie;
– atestat de liberă practică eliberat de Colegiul Psihologilor din România;
– minimum un an vechime ca psiholog stagiar.
- Pentru postul de asistent social, S, grad profesional debutant în cadrul Centrului de Primire în Regim de Urgenţă pentru Copilul Abuzat, Neglijat, Exploatat și Telefonul Copilului Năsăud:
–studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniulasistenţă socială, specializarea asistenţă socială;
– aviz de liberă practică eliberat de Colegiul Asistenților Sociali din România, cu treapta de competență profesională asistent social debutant, adeverință înlocuitoare în cazul înscrierii recente sau o declarație scrisă pe propria răspundere ca în termen de 30 de zile de la angajare se va înscrie în structura profesională;
– permis de conducere categoria B;
– nu se solicită vechime în specialitatea studiilor.
- Pentru postul de spălătoreasă ȋn cadrul Compartimentului Administrativ Copii-Bistrița:
– studii:generale/medii;
– nu se solicită vechime în muncă.
În vederea participării la concurs candidaţii vor depune obligatoriu următoarele Documente necesare înscrierii:
a) formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa 2 din H.G. nr.1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la documente necesare înscrierii, lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr.1336/2022.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de asistent social, S, grad profesional debutant – 1 post ȋn cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilități Năsăud
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
- Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor .
- Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica: Capitolul VI, Protecția copilului împotriva abuzului (art.89, art.90), Secțiunea a 3-a, Protecția copilului împotriva abuzului sau neglijenței (art. 94-103);
4. Hotărârea Guvernului nr.49/2011pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind prevenirea şi intervenţia în echipă multidisciplinară şi în reţea în situaţiile de violenţă asupra copilului şi de violenţă în familie şi a Metodologiei de intervenţie multidisciplinară şi interinstituţională privind copiii exploataţi şi aflaţi în situaţii de risc de exploatare prin muncă, copiii victime ale traficului de persoane, precum şi copiii români migranţi victime ale altor forme de violenţă pe teritoriul altor state.
Tematica: Anexa 1, punctul IV. Managementul de caz în situaţiile de violenţă asupra copilului şi violenţă în familie.
5. Legea asistenței sociale 292/2011, cu modificările și completările ulteroare; Tematica: Capitolul IV – Măsuri integrate de asistenţă socială, Secțiunea a 2-a, Asistența socială a copilului și a familiei (art.65-78);
5. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Tematica: Modulul I Accesarea serviciului (Standardele 1– 3); Modulul II Evaluare și planificare (Standardele 1-2); Modulul III Activități derulate/servicii acordate (Standardul 1-9).
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de psiholog, S, grad profesional practicant – 1 post în cadrul Centrului de Primire în Regim de Urgenţă pentru Copilul Abuzat, Neglijat, Exploatat și Telefonul Copilului Năsăud
1.Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor.
3.Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare;.
Tematica: Capitolul I Dispoziții generale și definiții (art. 1-8); Capitolul II Drepturile copilulului, Secțiunea 1, Drepturi și libertăți civile (art.9-34);
4. Hotărârea Guvernului nr.49/2011pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind prevenirea şi intervenţia în echipă multidisciplinară şi în reţea în situaţiile de violenţă asupra copilului şi de violenţă în familie şi a Metodologiei de intervenţie multidisciplinară şi interinstituţională privind copiii exploataţi şi aflaţi în situaţii de risc de exploatare prin muncă, copiii victime ale traficului de persoane, precum şi copiii români migranţi victime ale altor forme de violenţă pe teritoriul altor state.
Tematica: Anexa 1, punctul IV. Managementul de caz în situaţiile de violenţă asupra copilului şi violenţă în familie.
4.”Psihologia generală”, Andrei Cosmovici, Editura Polirom, Iași, 2005;
Tematica: Capitolul 14- Limbajul; Capitolul 15- Gândirea.
5. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.25/2019, anexa 2 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidenţial destinate copiilor din sistemul de protecţie specială.
Tematica: Modulul II Evaluare și Planificare (Standardele 1–2); Modulul V Activități Specifice/Servicii (Standardul 1-2); Modulul VII Drepturi și Etică (Standardele 1-3); Modulul VIII Protecția Împotriva Abuzurilor și Neglijării (Standardele 1– 2);
6.Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Tematica: Modulul III Activități derulate/servicii acordate, Strandardul 10;
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de
asistent social, S, grad profesional debutant – 1 post în cadrul Centrului de Primire în Regim de Urgenţă pentru Copilul Abuzat, Neglijat, Exploatat și Telefonul Copilului Năsăud
1. Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematica: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor .
3.Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica: Capitolul III, Protecția specială a copilului, lipsit, temporar sau definitiv de ocrotirea părinților săi, de ocrotirea părinților săi, Secțiunea 1 Dispoziții comune (art. 54-61); Secțiunea a 2-a Plasamentul (art.62-67), Secțiunea a 3-a plasamentul în regim de urgență (art. 68-70), Secțiunea a 4-a Supravegherea specializată, (art.71), Secțiunea a 5-a Monitorizarea aplicării măsurilor de protecție specială (art.72-75).
4. Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulteroare; Tematica: Capitolul IV – Măsuri integrate de asistenţă socială, Secțiunea a 2-a, Asistența socială a copilului și a familiei (art.65-78);
5. Hotărârea Guvernului nr.49/2011pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind prevenirea şi intervenţia în echipă multidisciplinară şi în reţea în situaţiile de violenţă asupra copilului şi de violenţă în familie şi a Metodologiei de intervenţie multidisciplinară şi interinstituţională privind copiii exploataţi şi aflaţi în situaţii de risc de exploatare prin muncă, copiii victime ale traficului de persoane, precum şi copiii români migranţi victime ale altor forme de violenţă pe teritoriul altor state.
Tematica: Anexa 1, punctul IV. Managementul de caz în situaţiile de violenţă asupra copilului şi violenţă în familie.
6. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.25/2019, anexa 2 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidenţial destinate copiilor din sistemul de protecţie specială.
Tematică: Modulul I Accesarea Serviciului (Standardele 1 – 2); Modulul III Viața cotidiană-nevoi curente (Standardul 4); Modulul V Activități Specifice/Servicii (Standardele 2-3).
7.Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Tematica: Modulul III, Activități derulate/servicii acordate, Strandardul 10;
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de spălătoreasă – 1 post ȋn cadrul Compartimentului Administrativ Copii-Bistrița
- Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV, Obligaţiile lucrătorilor.
3.Ordinul Ministerului Sănătății nr. 1025/07.12.2000 privind aprobarea Normelor privind serviciile de spalatorie pentru unitatile medicale,;
Tematicǎ: Anexa 1 ( punctele 1 – 11 inclusiv).
4. Ordin nr. 961/2016 din 19 august 2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, tehnicii de lucru şi interpretare pentru testele de evaluare a eficienţei procedurii de curăţenie şi dezinfecţie, procedurilor recomandate pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc, metodelor de aplicare a dezinfectantelor chimice în funcţie de suportul care urmează să fie tratat şi a metodelor de evaluare a derulării şi eficienţei procesului de sterilizare publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 29 iunie 2017.
Tematicǎ: Capitolul I – Definiţii, Capitolul II- Curăţarea, Capitolul III- Dezinfecţia.
CALENDARUL DESFĂŞURĂRII CONCURSULUI ESTE URMĂTORUL:
PERIOADA DE DEPUNERE A DOSARELOR: 17.04.2025 – 06.05.2025 de luni până joi între orele 08.00–16.00, respectiv vineri, între orele 08.00–13.30, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița str. Horea, nr.20, Compartimentul Resurse Umane, Sănătate şi Securitate în Muncă, telefon: 0263/232384, interior 132.
SELECȚIA DOSARELOR: În termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
PROBA SCRISĂ: 14.05.2025, ora 11.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20.
INTERVIUL: 20.05.2025, ora 11.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis” sau „respins”, prin afişare la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI-ANUNȚURI ANGAJĂRI, în termen de 1 zi lucrătoare de la data finalizării fiecărei probe.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la Compartimentul Resurse Umane, Sănătate și Securitate în Muncă în termen de cel mult 1 zi lucrătoarede la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI -ANUNȚURI ANGAJĂRI, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
Rezultatele finale se afişează la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI-ANUNȚURI ANGAJĂRI, în termen de 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, pentru ultima probă, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis” sau „respins”.
Informații suplimentare se pot obține la Compartimentul Resurse Umane, Sănătate şi Securitate în Muncă, persoana de contact: inspector, în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str.Horea, nr.20, camera 132, telefon: 0263/232384, 0263/215752, interior 132.
Director general
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook, Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .