( doua anunturi )
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, cu sediul în Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20, județul Bistrița-Năsăud, cu respectarea prevederilor:
- Hotărârii Guvernului nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Art.VII, alin. (3), lit. a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare;
- organizează concurs în data de 20.10.2025 -proba scrisă, pentru ocuparea a 11 posturi contractuale de execuție vacante astfel:
- Educator, S, grad profesional principal – 1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Casei de Tip Familial nr.1 Năsăud din structura Centrului pentru Protecția Copilului Bistrița
- Logoped, S, grad profesional principal – 1 post cu normă întreagă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilităţi Năsăud.
- Kinetoterapeut, S, grad profesional principal – 1 post cu normă întreagă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilităţi Năsăud.
- Educator, S – 1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată în cadrul Casei de Tip Familial nr.3 Beclean, din structura organizatorică Case de Tip Familial Beclean.
- Educator, S, grad profesional principal – 1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată în cadrul Casei de Tip Familial nr.6 Beclean, din structura organizatorică Case de Tip Familial Beclean.
- Educator, S, grad principal – 1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată în cadrul Casei de Tip Familial nr.7 Beclean, din structura organizatorică Case de Tip Familial Beclean.
- Psihopedagog, S, grad profesional principal – 1 post cu normă întreagă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilităţi – Echipa mobilǎ Beclean.
- Asistent medical/ă, PL, grad profesional debutant/ă -1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămâna, perioadă nedeterminată în cadrul Locuinței Maxim Protejată nr.2 Beclean.
- Asistent medical/ă, PL, grad profesional debutant/ă -1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămâna, perioadă nedeterminată în cadrul Locuinței Maxim Protejată nr.3 Beclean.
- Asistent balneofizioterapie, M, treaptă profesională principal – 1 post cu normă întreagă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Nușeni (CIAPAD Nușeni).
- Educator, S, grad profesional principal – 1 post cu normă întreagă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Zi pentru Adulți Beclean.
Candidații trebuie să îndeplinească Condițiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1336/2022 și ale art. 542, alin. (1) și alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr.53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art.1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art.35 alin. (1) lit. h).
- Pentru postul de Educator, S, grad profesional principal – un post ȋn cadrul Casei de Tip Familial nr.1 Năsăud din structura Centrului pentru Protecția Copilului Bistrița:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
– vechime în specialitatea studiilor – 5 ani.
- Pentru postul de Logoped, S, grad profesional principal – un post în cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilităţi Năsăud:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul psihologie, specializarea – psihologie sau domeniul științe ale educației, specializare – psihopedagogie specială;
– vechime în specialitatea studiilor – minim 5 ani.
- Pentru postul de Kinetoterapeut, S, grad profesional principal – un post ȋn cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilităţi Năsăud.
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul de licență kinetoterapie/balneofiziokinetoterapie și recuperare;
– examen de grad principal în specialitatea kinetoterapie/ balneofiziokinetoterapie și recuperare;
– avizul anual al autorizație de liberă practică eliberat de Colegiul Fizioterapeuților din România;
– vechime în specialitatea studiilor – minim 5 ani.
- Pentru postul de Educator, S – un post în cadrul Casei de Tip Familial nr.3 Beclean, din structura organizatorică Case de Tip Familial Beclean;
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
– vechime în specialitatea studiilor – 1 ani;
– permis de conducere categoria B.
- Pentru postul de Educator, S, grad profesional principal – un post în cadrul Casei de Tip Familial nr.6 Beclean, din structura organizatorică Case de Tip Familial Beclean:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
– vechime în specialitatea studiilor – 5 ani.
- Pentru postul de Educator, S, grad principal – un post în cadrul Casei de Tip Familial nr.7 Beclean, din structura organizatorică Case de Tip Familial Beclean:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
– vechime în specialitatea studiilor – 5 ani.
- Pentru postul de Psihopedagog, S, grad profesional principal – un post ȋn cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilităţi – Echipa mobilǎ Beclean.
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe ale educației;
– vechime în specialitatea studiilor: minimum 5 ani.
- Pentru postul de Asistent medical/ă, PL, grad profesional debutant/ă – un post în cadrul Locuinței Maxim Protejată nr.2 Beclean:
– diplomă de şcoală postliceală sanitară sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform H.G.nr.797/1997, în specialitatea asistent medical generalist;
– certificat de membru sau adeverință eliberate de Ordinul Asistenţilor Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenţilor Medicali din Romania;
– nu se solicită vechime în activitate.
- Pentru postul de Asistent medical/ă, PL, grad profesional debutant/ă- un post în cadrul Locuinței Maxim Protejată nr.3 Beclean:
– diplomă de şcoală postliceală sanitară sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform H.G.nr.797/1997, în specialitatea asistent medical generalist;
– certificat de membru sau adeverință eliberate de Ordinul Asistenţilor Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenţilor Medicali din Romania;
– nu se solicită vechime în activitate.
- Pentru postul de Asistent balneofizioterapie, M, treaptă profesională principal – un post ȋn cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Nușeni (CIAPAD Nușeni).
- diplomă de absolvire a liceului sanitar cu durata de 5 ani, specializarea balneofizioterapie sau echivalare de studii.
- certificat de membru OAMGMAMR- asistent medical principal balneofizioterapie, avizat şi valabil la data concursului. Certificatul va fi însoţit de avizul anual pentru autorizarea exercitării profesiei de asistent medical principal balneofizioterapie;
- vechime: minim 5 ani ca asistent medical balneofizioterapie.
- Pentru postul de Educator, S, grad profesional principal în cadrul Centrului de Zi pentru Adulți Beclean:
– studii superioare universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
– vechime în specialitatea studiilor – minim 5 ani.
În vederea participării la concurs candidaţii vor depune obligatoriu următoarele Documente necesare înscrierii:
a) formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa 2 din H.G. nr.1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de
exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la documente necesare înscrierii, lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr.1336/2022.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice.
În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la lit. b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Educator, S, grad profesional principal, – 1 post în cadrul Casei de Tip Familial nr.1 Năsăud din structura Centrului pentru Protecția Copilului Bistrița
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor .
3.Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare; Integral.
4. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.25/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Tematica: Modulul I Accesarea serviciului (Standardele 1–3); Modulul II Evaluare și planificare (Standardele 1-2); Modulul III Activități derulate/servicii acordate (Standardul 1-9); Modulul V Educația (Sănătate 1-4);
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Logoped, S, grad profesional principal – 1 post în cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilităţi Năsăud
1. Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei
profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor .
3.Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare;
Tematicǎ: Integral.
4. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Tematica: Modulul I Accesarea serviciului (Standardele 1–3); Modulul II Evaluare și planificare (Standardele 1-2); Modulul III Activități derulate/servicii acordate (Standardul 1-11);
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Kinetoterapeut, S, grad profesional principal – 1 post ȋn cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilităţi Năsăud
1. Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor .
3.Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare; Integral.
4. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Tematica: Modulul I Accesarea serviciului (Standardele 1–3); Modulul II Evaluare și planificare (Standardele 1-2); Modulul III Activități derulate/servicii acordate (Standardul 1-11);
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Educator, S – 1 post în cadrul Casei de Tip Familial nr.3 Beclean, din structura organizatorică Case de Tip Familial Beclean
- Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
- Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor.
- Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare. – integral
4. Hotărârea Guvernului nr.49/2011pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind prevenirea şi intervenţia în echipă multidisciplinară şi în reţea în situaţiile de violenţă asupra copilului şi de violenţă în familie şi a Metodologiei de intervenţie multidisciplinară şi interinstituţională privind copiii exploataţi şi aflaţi în situaţii de risc de exploatare prin muncă, copiii victime ale traficului de persoane, precum şi copiii români migranţi victime ale altor forme de violenţă pe teritoriul altor state.
Tematica: Anexa 1, punctul IV. Managementul de caz în situaţiile de violenţă asupra copilului şi violenţă în familie.
5. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.25/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidenţial destinate copiilor din sistemul de protecţie specială.
Tematică: ANEXA 1.
6. Ordonanța de Urgența nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, fiind permanent la curent cu noutățile legislative rutiere.
Tematicǎ: Integral.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Educator, S, grad profesional principal – 1 post în cadrul Casei de Tip Familial nr.6 Beclean, din structura organizatorică Case de Tip Familial Beclean
- Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
- Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor.
- Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare. – integral
4. Hotărârea Guvernului nr.49/2011pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind prevenirea şi intervenţia în echipă multidisciplinară şi în reţea în situaţiile de violenţă asupra copilului şi de violenţă în familie şi a Metodologiei de intervenţie multidisciplinară şi interinstituţională privind copiii exploataţi şi aflaţi în situaţii de risc de exploatare prin muncă, copiii victime ale traficului de persoane, precum şi copiii români migranţi victime ale altor forme de violenţă pe teritoriul altor state.
Tematica: Anexa 1, punctul IV. Managementul de caz în situaţiile de violenţă asupra copilului şi violenţă în familie.
5. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.25/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidenţial destinate copiilor din sistemul de protecţie specială.
Tematică: ANEXA 1.
6. Ordinul nr. 4223/2022 privind organizarea și desfășurarea activităților de suport didactic și metodic, precum și a celor de mentorat didactic: în unitățile de învățământ componente ale bazelor de practică pedagogică.
Tematicǎ: Integral.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Educator, S, grad principal – 1 post în cadrul Casei de Tip Familial nr.7 Beclean, din structura organizatorică Case de Tip Familial Beclean
- Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
- Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor.
- Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare. – integral
4. Hotărârea Guvernului nr.49/2011pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind prevenirea şi intervenţia în echipă multidisciplinară şi în reţea în situaţiile de violenţă asupra copilului şi de violenţă în familie şi a Metodologiei de intervenţie multidisciplinară şi interinstituţională privind copiii exploataţi şi aflaţi în situaţii de risc de exploatare prin muncă, copiii victime ale traficului de persoane, precum şi copiii români migranţi victime ale altor forme de violenţă pe teritoriul altor state.
Tematica: Anexa 1, punctul IV. Managementul de caz în situaţiile de violenţă asupra copilului şi violenţă în familie.
5. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.25/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidenţial destinate copiilor din sistemul de protecţie specială.
Tematică: ANEXA 1.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Psihopedagog, S, grad profesional principal – 1 post ȋn cadrul Centrului de Recuperare de Zi pentru Copilul cu Dizabilităţi – Echipa mobilǎ Beclean
1. Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
2. Legea nr.319/2006 din 14 iulie 2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă-publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 646 din 26 iulie 2006, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV, Obligaţiile lucrătorilor.
3. Ordinul nr. 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Tematicǎ: ANEXA 1 MODULELE I, II şi Standardele 1, 2, 3, 4 și 5 de la MODULUL III.
4.Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale cu modificările si completările ulterioare.
Tematicǎ: Cap. III (Secțiunea 1 și 2), Cap. IV- Secţiunea a 2-a.
5.Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: CAP.I, CAP.II, CAP.VI şi CAP.VII.
6.”Psihopedagogia persoanelor cu cerințe speciale”, Strategii diferențiate și incluzive în educație – Alois Gherguț, Editura Polirom, Ediția a II-a, anul 2006.
Tematicǎ: CAP.IV, CAP.V şi CAP.VI.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Asistent medical/ă, PL, grad profesional debutant/ă -1 post în cadrul Locuinței Maxim Protejată nr.2 Beclean
1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: PARTEA a VI- a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziții generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: CAPITOLUL IV- Obligațiile lucrătorilor.
3.Ordinul nr.1142 din 3 octombrie 2013-Proceduri de practică pentru asistenții medicali generaliști.
Tematică: PARTEA 1 -PREVENIREA INFECȚIILOR NOZOCOMIALE;
PARTEA 11 -INTERVENȚII AUTONOME;
PARTEA 111- INTERVENȚII DELEGATE (efectuate sub prescripție medicală);
PARTEA IV -INTERVENȚII LA CARE ASISTENTUL MEDICAL PARTICIPĂ ALĂTURI DE MEDIC – Capitolul 21 ÎNGRIJIRI ÎN AFECȚIUNI CHIRURGICALE.
4. Ordinul nr. 82/2019 din 16 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități.
Tematică: Anexa 2 – Standarde specifice minime de calitate obligatorii pentru servicii sociale cu cazare de tip Locuință protejată pentru persoane adulte cu dizabilități.
-Modulul I-Standard 4-Asistența pentru sănătate
5. LEGE nr. 307 din 12 iulie 2006 privind apărarea împotriva incendiilor
Tematică: Capitolul II Obligaţii privind apărarea împotriva incendiilor Secţiunea 1 Obligaţii generale.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Asistent medical/ă, PL, grad profesional debutant/ă -1 post în cadrul
Locuinței Maxim Protejată nr.3 Beclean
1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: PARTEA a VI- a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziții generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: CAPITOLUL V, Instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă, Sectiunea 1 – Dispozitii generale.
3.Ordinul nr.1142 din 3 octombrie 2013-Proceduri de practică pentru asistenții medicali generaliști.
Tematică: PARTEA 1 -PREVENIREA INFECȚIILOR NOZOCOMIALE;
PARTEA 11 -INTERVENȚII AUTONOME;
PARTEA 111- INTERVENȚII DELEGATE (efectuate sub prescripție medicală);
PARTEA IV -INTERVENȚII LA CARE ASISTENTUL MEDICAL PARTICIPĂ ALĂTURI DE MEDIC – Capitolul 21 ÎNGRIJIRI ÎN AFECȚIUNI CHIRURGICALE.
4. Ordinul nr. 82/2019 din 16 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități.
Tematică: Anexa 2 – Standarde specifice minime de calitate obligatorii pentru servicii sociale cu cazare de tip Locuință protejată pentru persoane adulte cu dizabilități.
-Modulul I-Standard 4-Asistența pentru sănătate
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Asistent balneofizioterapie, M, treaptă profesională principal – 1 post ȋn cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte
cu Dizabilități Nușeni (CIAPAD Nușeni)
1.Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
cu tematică: PARTEA a VI- a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administratia publică și evidența personalului plătit din fonduri publice,
– TITLUL I- Dispozltii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a functionarilor publici și personalului contractual din administratia publică.
– TITLUL III- Personalul contractual din autoritățile și instituțiile publice, CAPITOLUL I, Prevederi generale aplicabile personalului contractual din autoritățile și institutiile publice, CAPITOLUL III, Drepturi și obligații ale personalului contractual din administrația publică, precum și răspunderea acestuia.
2.Legea nr.319/2006, Legea securității și sănătății în muncă, cu modificările și completărilor ulterioare.
cu tematică – CAPITOLUL III – Obligațiile angajatorilor.
– CAPITOLUL IV – Obligațiile lucrătorilor.
3.Ordinul ministrului muncii și justiției sociale nr. Nr.82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităși, actualizat, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematică – Anexa nr.1 – Standarde specifice minime de calitate pentru servicii sociale cu cazare organizate ca Centre de îngrijire și asistență pentru persoane adulte cu dizabilități.
-Modulul IV -standarde 3, 7, 8, 9.
4.Masajul medical -procedee, metode, indicații terapeutice – Elena Zamora,
Dan Dragos Craciun, Editura Risoprint, Cluj- Napoca 2007.
cu tematică: Integral
5. Electroterapia – Andrei Radulescu, Editura Medicală București 2005.
cu tematică:
– Curentul galvanic
– Curenți de joasă frecvență
– Curenții de medie frecvență
– Terapia cu inaltă frecvență
– Terapia cu ultrasunete
– Terapia prin câmpuri magnetice de joasă frecvență.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de
Educator, S, principal – 1 post în cadrul Centrului de Zi pentru Adulți Beclean
1.Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: PARTEA A VI-a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.
2. Legea nr. 319/2006 din 14 iulie 2006, Legea securității și sănătății în muncă – publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 646 din 26 iulie 2006, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: CAPITOLUL IV, Obligațiile lucrătorilor.
3. Ordinul nr. 82/2019 din 16 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități.
Tematică: Anexa 6 – Standarde specifice minime de calitate pentru servicii sociale organizate ca Centre de zi pentru persoane adulte cu dizabilități și Centre de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoane adulte cu dizabilități, modificările și completările ulterioare. MODUL III- EVALUARE ȘI PLANIFICARE (Standarde 1 – 3);
MODUL IV – ACTIVITĂȚI ȘI SERVICII (Standard 5, 6).
4. Tratat de psihopedagogie specială, Emil Verza, Florin Emil Verza, Editura Univesității din București, 2011,
Tematică: Capitolul 1. Obiectul și metodele psihopedagogiei speciale,
Capitolul 4. Deficiența de intelect.
CALENDARUL DESFĂŞURĂRII CONCURSULUI ESTE URMĂTORUL:
PERIOADA DE DEPUNERE A DOSARELOR: 26.09.2025-09.10.2025 de luni până joi între orele 08.00–16.00, respectiv vineri, între orele 08.00–13.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița str. Horea, nr.20, Compartimentul Resurse Umane, Sănătate şi Securitate în Muncă, telefon: 0263/232384, interior 132.
SELECȚIA DOSARELOR: În termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
PROBA SCRISĂ: 20.10.2025, ora 11.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20.
INTERVIUL: 23.10.2025, ora 11.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis” sau „respins”, prin afişare la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI-ANUNȚURI ANGAJĂRI, în termen de 1 zi lucrătoare de la data finalizării fiecărei probe.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la Compartimentul Resurse Umane, Sănătate și Securitate în Muncă în termen de cel mult 1 zi lucrătoarede la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI -ANUNȚURI ANGAJĂRI, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
Rezultatele finale se afişează la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI-ANUNȚURI ANGAJĂRI, în termen de 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, pentru ultima probă, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis” sau „respins”.
Informații suplimentare se pot obține la Compartimentul Resurse Umane, Sănătate şi Securitate în Muncă, persoana de contact: consilier, în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str.Horea, nr.20, camera 32, telefon: 0263/232384, 0263/215752, interior 132.
Director general
Întocmit
Consilier R.U.
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, cu sediul în Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20, județul Bistrița-Năsăud, cu respectarea prevederilor:
- Hotărârii Guvernului nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Art.VII, alin. (3), lit. a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare;
- organizează concurs în data de 21.10.2025 -proba scrisă, pentru ocuparea a 10 posturi contractuale de execuție vacante astfel:
- Infirmier/ă, G -2 posturi cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Casei de Tip Familial Unirea din subordinea Centrului pentru Protecția Copilului Bistrița.
- Infirmier/ă, G -2 posturi cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi Beclean (CAbR Beclean).
- Infirmier/ă, G, debutant/ă -1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități nr.1 Beclean (CIAPAD nr.1 Beclean).
- Infirmier/ă, G -2 posturi cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități nr.2 Beclean (CIAPAD nr.2 Beclean).
- Infirmier/ă, G, debutant/ă -1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Locuinței Maxim Protejate nr. 1 Beclean.
- Infirmier/ă, G, debutant/ă -1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Locuinței Maxim Protejate nr. 2 Beclean.
- Infirmier/ă, G, debutant/ă -1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Locuinței Maxim Protejate nr. 3 Beclean.
Candidații trebuie să îndeplinească Condițiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1336/2022 și ale art. 542, alin. (1) și alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr.53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art.1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art.35 alin. (1) lit. h).
Pentru a putea participa la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ, următoarele Condiţii specifice:
- Pentru posturile de Infirmier/ă, G, debutant/ă:
– absolvent studii generale;
– nu se solicită vechime în activitate.
- Pentru posturile de Infirmier/ă, G:
– absolvent studii generale;
– curs de infirmier;
– vechime în activitate – 6 luni.
În vederea participării la concurs candidaţii vor depune obligatoriu următoarele Documente necesare înscrierii:
a) formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa 2 din H.G. nr.1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la documente necesare înscrierii, lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr.1336/2022.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice.
În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la lit. b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor
direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
pentru ocuparea posturilor contractuale de execuţie vacante de
Infirmier/ă, G – două posturi ȋn cadrul Casei de Tip Familial Unirea
1. Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziţii generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor .
3.Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului republicată cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica: Capitolul II, Sănătate şi bunăstare ( atr.46-50), Capitolul VI, Protecția copilului împotriva abuzului (art.89, art.90), Secțiunea a 3-a, Protecția copilului împotriva abuzului sau neglijenței (art. 94-103);
4. Ordinul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale nr.25/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Tematica: Modulul I Accesarea serviciului (Standardele 1–3); Modulul II Evaluare și planificare (Standardele 1-2); Modulul III Activități derulate/servicii acordate (Standardul 1-9); Modulul IV Sănătate (Sănătate 1-2);
5. Îngrijiri speciale acordate pacienţilor de către asistenţii medicali, sub redacţia Lucreţia Titircă, capitolul (Îngrijirea pacienţilor cu boli infecto-contagioase).
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea posturilor contractuale de execuţie vacante de
Infirmier/ă, G – un post ȋn cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi Beclean (CAbR Beclean) și un post ȋn cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități nr.2 Beclean (CIAPAD nr.2 Beclean)
1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: PARTEA a VI- a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziții generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: CAPITOLUL IV- Obligațiile lucrătorilor.
3. Programul Național de pregătire a infirmierelor. Note de curs editat de OAMGMAMR – 2011.
Tematică: MODUL 1. PLANIFICAREA PROPRIEI ACTIVITĂȚI ȘI PERFECȚIONAREA CONTINUĂ;
MODUL 11. RESPECTAREA DREPTURILOR PERSOANEI ÎNGRIJITE;
MODUL III.TEHNICI DE ÎNGRIJIRE punctul B. -ÎNGRIJIRI ALE PACIENTILOR;
MODUL V.COMUNICAREA INTERACTIVĂ ȘI LUCRUL ÎN ECHIPA MULTIDISCIPLINARĂ.
4. Ordinul nr. 82/2019 din 16 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități.
Tematică: Anexa 1 – Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip Centru de abilitare şi reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilităţi, Centru pentru viaţă independentă pentru persoane adulte cu dizabilităţi, Centru de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi.
Tematică: -Modulul l-Standard 3-Alimentatia.
5. Ordinul 1226 din 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale
Tematică: CAPITOLUL VI- Ambalarea deșeurilor medicale.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea posturilor contractuale de execuţie vacante de
Infirmier/ă, G – un post ȋn cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi Beclean (CAbR Beclean) și un post ȋn cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități nr.2 Beclean (CIAPAD nr.2 Beclean)
1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: PARTEA a VI- a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziții generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: CAPITOLUL IV- Obligațiile lucrătorilor.
3. Programul Național de pregătire a infirmierelor. Note de curs editat de OAMGMAMR – 2011.
Tematică: MODUL 1. PLANIFICAREA PROPRIEI ACTIVITĂȚI ȘI PERFECȚIONAREA CONTINUĂ;
MODUL 11. RESPECTAREA DREPTURILOR PERSOANEI ÎNGRIJITE;
MODUL III.TEHNICI DE ÎNGRIJIRE punctul B. -ÎNGRIJIRI ALE
PACIENTILOR;
MODUL V.COMUNICAREA INTERACTIVĂ ȘI LUCRUL ÎN ECHIPA MULTIDISCIPLINARĂ.
4. Ordinul nr. 82/2019 din 16 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități.
Tematică: Anexa 1 – Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip Centru de abilitare şi reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilităţi, Centru pentru viaţă independentă pentru persoane adulte
cu dizabilităţi, Centru de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi.
Tematică: -Modulul l-Standard 3-Alimentatia
5. Ordinul 1025 din 07 decembrie 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spalatorie pentru unitatile medicale
Tematică: CAPITOLUL 3- Colectarea la sursa şi ambalarea lenjeriei.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de Infirmier/ă, G, debutant/ă – un post ȋn cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități nr.1 Beclean (CIAPAD nr.1 Beclean)
- Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.
Tematicǎ: CAPITOLUL IV, Obligaţiile lucrătorilor.
3. Programul Național de pregătire a infirmierelor. Note de curs editat de OAMGMAMR – 2011.
Tematică: MODUL 1. PLANIFICAREA PROPRIEI ACTIVITĂȚI ȘI PERFECȚIONAREA CONTINUĂ;
MODUL 11. RESPECTAREA DREPTURILOR PERSOANEI ÎNGRIJITE;
MODUL III.TEHNICI DE ÎNGRIJIRE punctul B. -ÎNGRIJIRI ALE PACIENTILOR;
MODUL V.COMUNICAREA INTERACTIVĂ ȘI LUCRUL ÎN ECHIPA MULTIDISCIPLINARĂ.
4. Ordinul nr. 82/2019 din 16 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități.
Tematică: Anexa 1 – Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip Centru de abilitare şi reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilităţi, Centru pentru viaţă independentă pentru persoane adulte cu dizabilităţi, Centru de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi.
Tematică: -Modulul l-Standard 3-Alimentația.
5. Ordinul 1226 din 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale.
Tematică: CAPITOLUL VI- Ambalarea deșeurilor medicale.
BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ
pentru ocuparea posturilor contractuale de execuţie vacante de
Infirmier/ă, G, debutant/ă –un post ȋn cadrul Locuinței Maxim Protejată nr.1 Beclean, un post ȋn cadrul Locuinței Maxim Protejată nr.2 Beclean și un post ȋn cadrul Locuinței Maxim Protejată nr.3 Beclean
1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: PARTEA a VI- a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziții generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.
2.Legea nr.319/2006, Legea securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică: CAPITOLUL IV- Obligațiile lucrătorilor.
3. Programul Național de pregătire a infirmierelor. Note de curs editat de OAMGMAMR – 2011.
Tematică:
MODUL III.TEHNICI DE ÎNGRIJIRE punctul B. -ÎNGRIJIRI ALE PACIENTILOR;
MODUL V.COMUNICAREA INTERACTIVĂ ȘI LUCRUL ÎN ECHIPA MULTIDISCIPLINARĂ.
4. Ordinul nr. 82/2019 din 16 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități.
Tematică: Anexa 2 – Standarde specifice minime de calitate obligatorii pentru servicii sociale cu cazare de tip Locuință protejată pentru persoane adulte cu dizabilități. -Modulul I-Standard 3-Alimentatia
5. Ordinul 1226 din 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale
Tematică: CAPITOLUL VI- Ambalarea deșeurilor medicale.
CALENDARUL DESFĂŞURĂRII CONCURSULUI ESTE URMĂTORUL:
PERIOADA DE DEPUNERE A DOSARELOR: 26.09.2025-09.10.2025 de luni până joi între orele 08.00–16.00, respectiv vineri, între orele 08.00–13.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița str. Horea, nr.20, Compartimentul Resurse Umane, Sănătate şi Securitate în Muncă, telefon: 0263/232384, interior 132.
SELECȚIA DOSARELOR: În termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
PROBA SCRISĂ: 21.10.2025, ora 11.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20.
INTERVIUL: 27.10.2025, ora 11.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis” sau „respins”, prin afişare la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI-ANUNȚURI ANGAJĂRI, în termen de 1 zi lucrătoare de la data finalizării fiecărei probe.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la Compartimentul Resurse Umane, Sănătate și Securitate în Muncă în termen de cel mult 1 zi lucrătoarede la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI -ANUNȚURI ANGAJĂRI, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
Rezultatele finale se afişează la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI-ANUNȚURI ANGAJĂRI, în termen de 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, pentru ultima probă, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis” sau „respins”.
Informații suplimentare se pot obține la Compartimentul Resurse Umane, Sănătate şi Securitate în Muncă, persoana de contact: consilier superior în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str.Horea, nr.20, camera 32, telefon: 0263/232384, 0263/215752, interior 132.
Director general
Întocmit
Consilier R.U.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook, Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .