Site icon laBistrita.ro

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud angajeaza Asistent medical, Infirmiera debutanta, Educator principal, Sofer

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, cu sediul în Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20, județul Bistrița-Năsăud, cu respectarea prevederilor:

  1. Asistent medical, PL – 1 post cu normă întreagă, inegal, durata normală a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată ȋn cadrul Casei de Tip Familial Unirea din subordinea Centrului pentru Protecția Copilului Bistrița.

Candidații trebuie să îndeplinească Condițiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1336/2022 și ale art. 542, alin. (1) și alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr.53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art.1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art.35 alin. (1) lit. h).

       Pentru a putea participa la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească   cumulativ,  următoarele  Condiţii specifice:

  1.  Pentru postul de Asistent medical, PL în cadrul Casei de Tip Familial Unirea din subordinea Centrului pentru Protecția Copilului Bistrița:

  diplomă de şcoală postliceală sanitară sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform H.G. nr.797/1997, în specialitatea asistent medical medicină generală/asistent medical generalist;  

– certificat de membru eliberat de Ordinul Asistenţilor Medicali Generaliști,  Moașelor și Asistenţilor Medicali din Romania;

– aviz pentru autorizarea exercitării profesiei, eliberat de OAMGMAMR-valabil;

vechime în specialitatea studiilor – minim 6 luni.

– absolvent studii medii sau generale;

– nu se solicită vechime în activitate.

   – studii superioare universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, domeniul de licență:  psihologie, știinţe ale educaţiei, asistenţă socială; 

vechime în specialitatea studiilor – minim 5 ani.

– studii:medii sau generale absolvite cu certificat sau diplomă de bacalaureat;

 –  permis de conducere categoria B, categoria C;

  minim 3 ani vechime pe post de șofer.

     În vederea participării la concurs candidaţii vor depune obligatoriu următoarele Documente necesare înscrierii:

a) formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa 2 din H.G. nr.1336/2022;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

i) curriculum vitae, model comun european.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la documente necesare înscrierii, lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr.1336/2022.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice.

În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la lit. b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ

pentru ocuparea  postului contractual de execuţie vacant de Asistent medical, PL cu normă întreagă – 1 post în cadrul Casei de Tip Familial Unirea din subordinea Centrului pentru Protecția Copilului Bistrița

1.Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Tematică: PARTEA a VI- a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziții generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.

2.Legea nr.319/2006, Legea securităţii  şi sănătăţii în muncă, cu modificările și    completările ulterioare.

Tematicǎ: CAPITOLUL IV- Obligaţiile lucrătorilor.

3.Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu cu modificările și completările ulterioare.

Tematicǎ: Capitolul II, Sănătate și bunăstare (art. 46-50), Capitolul VI, Protecția copilului împotriva abuzului (art. 89, art. 90), Secțiunea a 3-a, Protecția copilului împotriva abuzului sau neglijenței (art. 94-103);

4.Ordinul Ministerul Muncii și Justiţiei Sociale nr. 25/2019 din 3 ianuarie 2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidenţial destinate copiilor din sistemul de protecţie special.

Tematicǎ: Modulul I Accesarea serviciului (Standardele 1-3); Modulul II Evaluare și planificare (Standardele 1-2), Modulul III Activități derulate/servicii acordate (Standardul 1-9); Modulul IV Sănătate (Sănătate 1-2).

5.Îngrijiri speciale acordate pacienților de către asistenții medicali, sub redacția Lucreția Titircă, capitolul (Îngrijirea pacienților cu boli infecto-contagioase).

BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ

pentru ocuparea  postului contractual de execuţie vacant de Infirmier/ă, G, debutant/ă – 1 post în cadrul Casei de Tip Familial Unirea din subordinea Centrului pentru Protecția Copilului Bistrița

1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Tematică: PARTEA a VI- a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Dispoziții generale, Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.

2.Legea nr.319/2006, Legea securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare.

  Tematică: CAPITOLUL IV- Obligațiile lucrătorilor.

3. Programul Național de pregǎtire a infirmierelor. Note de curs editat de OAMGMAMR – 2011.

Tematicǎ: MODUL I.-PLANIFICAREA PROPRIEI ACTIVITĂȚI ŞI  PERFECȚIONAREA CONTINUĂ;

  MODUL II.- RESPECTAREA DREPTURILOR PERSOANEI  ÎNGRIJITE;

 MODUL III.-TEHNICI DE ÎNGRIJIRE  punctul  B. -ÎNGRIJIRI ALE PACIENȚILOR;

  MODUL V.- COMUNICAREA INTERACTIVĂ ȘI LUCRUL ÎN ECHIPA    MULTIDISCIPLINARĂ.

4.Ordinul nr. 25/2019 din 3 ianuarie 2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidenţial destinate copiilor din sistemul de protecţie special.

Tematicǎ: Modulul III Viață cotidiană/nevoi curente (Standardul 1-2); Modulul IV Sănătate (Standardele 1-2).

BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ

pentru ocuparea postului contractual de execuţie vacant de

Educator, S, principal – 1 post în cadrul Căminului pentru Persoane Vârstnice Nușeni

1.Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Tematică: PARTEA A VI-a, Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.

2. Legea nr. 319/2006 din 14 iulie 2006, Legea securității și sănătății în muncă – publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 646 din 26 iulie 2006, cu modificările și completările ulterioare.

Tematică: CAPITOLUL IV, Obligațiile lucrătorilor.

3. Ordinul nr. 82/2019 din 16 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități.

Tematică: Anexa 6 – Standarde specifice minime de calitate pentru servicii sociale organizate ca Centre de zi pentru persoane adulte cu dizabilități și Centre de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoane adulte cu dizabilități, modificările și completările ulterioare. MODUL III- EVALUARE ȘI PLANIFICARE (Standarde 1 – 3);

MODUL IV – ACTIVITĂȚI ȘI SERVICII (Standard 5, 6).

4. Tratat de psihopedagogie specială, Emil Verza, Florin Emil Verza, Editura Univesității din București, 2011,

Tematică: Capitolul 1. Obiectul și metodele psihopedagogiei speciale,

Capitolul 4. Deficiența de intelect.

BIBLIOGRAFIE/TEMATICĂ

pentru ocuparea  postului contractual de execuţie vacant de Șofer, M;G, treaptă profesională I – 1 post ȋn cadrul Compartimentului Administrativ Adulți – Beclean/Nușeni

  1. Ordonanța de Urgențӑ a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Tematicǎ: PARTEA a VI- a, Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, TITLUL I- Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică.

2.Legea nr.319/2006  din 14 iulie 2006, Legea securităţii  şi sănătăţii în muncă-publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 646 din 26 iulie 2006, cu modificările și completările ulterioare.

Tematicǎ: CAPITOLUL IV,  Obligaţiile lucrătorilor.

3.Hotărârea nr.1391/2006 din 4 octombrie 2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare.

Tematicǎ: Capitolul V – Reguli de circulaţie.

4. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 Republicată privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare.

Tematicǎ: Capitolul IV – Semnalizarea rutieră, CAPITOLUL VII – Răspunderea contravenţională.

CALENDARUL DESFĂŞURĂRII CONCURSULUI ESTE URMĂTORUL:

PERIOADA DE DEPUNERE  A DOSARELOR: 01.09.2025 – 12.09.2025 de luni până joi între orele 08.00–16.00, respectiv vineri, între orele 08.00–13.30, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița str. Horea, nr.20, Compartimentul Resurse Umane, Sănătate şi Securitate în Muncă, telefon: 0263/232384, interior 132. 

SELECȚIA DOSARELOR: În termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

PROBA SCRISĂ: 23.09.2025, ora 11.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20.

INTERVIUL: 29.09.2025, ora 11.00, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str. Horea, nr.20.

        Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis” sau „respins”, prin afişare la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI-ANUNȚURI ANGAJĂRI, în termen de 1 zi lucrătoare de la data finalizării fiecărei probe.

        După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la Compartimentul Resurse Umane, Sănătate și Securitate în Muncă în termen de cel mult 1 zi lucrătoarede la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI -ANUNȚURI ANGAJĂRI, imediat după soluţionarea contestaţiilor.   

              Rezultatele finale se afişează la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, la avizierul structurilor DGASPC B-N   şi pe site-ul instituției la secțiunea ANUNŢURI-ANUNȚURI ANGAJĂRI, în termen de 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, pentru ultima probă, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis” sau „respins”.      

Informații suplimentare se pot obține la Compartimentul Resurse Umane, Sănătate şi Securitate în Muncă, persoana de contact: inspector, în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistrița, str.Horea, nr.20, camera 132, telefon: 0263/232384, 0263/215752, interior 132.

                         Director general

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe FacebookInstagram , YouTube , TikTok , Twitter .

Exit mobile version